Українська біографістика | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Українська біографістика = Biographistica Ukrainica | ub.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Belov, O. (Радник Служби безпеки України (Київ,Україна)).
Hetman Ivan Mazepa’s coat of arms as the object of potestary imagology [Text] / O. Belov, H. Shapovalov // Українська біографістика. - 2020. - Вип. 19. - P.135-144
Шифр журнала: Ж69079/2020/19

Кл.слова (ненормированные):
coat of arms, engraving, Ivan Mazepa, Stefan Yavorsky, Ivan Shchyrsky, anchor, image of the power, potestary imagology, cross, anchored cross. coat of arms, engraving, Ivan Mazepa, Stefan Yavorsky, Ivan Shchyrsky, anchor, image of the power, potestary imagology, cross, anchored cross. герб, гравюра, Іван Мазепа, Стефан Яворський, Іван Щирський, кітва, образ влади, потестарна імагологія, хрест, хрест-якір.
Аннотация: The paper studies the biography of prominent historical figure hetman Ivan Mazepa using the methodological framework of potestary imagology. The priority is given to such methods of potestary imagology as studying the image of the power through close examination and structural ties with other images of the same culture: rituals, ceremonies, images, symbols. The subject of the paper is the hetman’s coat-of-arms, first of all its stavrographic aspect, going back to Saint Clement’s anchored cross symbol.^UThe paper studies the biography of prominent historical figure hetman Ivan Mazepa using the methodological framework of potestary imagology. The priority is given to such methods of potestary imagology as studying the image of the power through close examination and structural ties with other images of the same culture: rituals, ceremonies, images, symbols. The subject of the paper is the hetman’s coat-of-arms, first of all its stavrographic aspect, going back to Saint Clement’s anchored cross symbol.^RРобота присвячена застосуванню методів та підходів потестарної імагології до вивчення біографій видатних історичних особистостей в історії України, зокрема гетьмана Івана Мазепи. Новизна її полягає в тому, що пріоритет надається таким методам потестарної імагології, як дослідження образів влади через образно-символічний складник - зображення, символи та герби. Саме тому він надає нове розуміння національних образів та етнічних стереотипів, а також їх впливу на світоглядну складову частину суспільного життя на прикладі Івана Мазепи. Предметом дослідження є гетьманський герб із його ставрографічною сутністю, яка походить від свято-климентівського символу у вигляді хреста-якоря. Метою дослідження є вивчення образно-символічної складової частини життєпису Івана Мазепи - візуальних (геральдичних) та літературних джерел, які свідчать про ототожнення його родового герба із зображеннями сакральних християнських символів хреста, якоря та корабля. Зроблено акцент на панегірику видатного українського поета кінця XVII ст. Стефана Яворського "Echo głosu…" ("Луна голосу…"), ілюстрованому гравюрами Івана Щирського із зображеннями гетьманського герба як образу влади. Аналізом поетичних і прозових творів С. Яворського та гравюри І. Щирського "Герб у кораблі" доведено наявність у родовому гербі ранньохристиянського символу святого Климента у вигляді хреста-якоря. Зроблено висновок щодо тяглості образу влади гетьмана І. Мазепи від княжих знаків Київської Русі. Cимвол "хрест-якір" розглядається як складник колективної біографії княжого роду Мазеп.
Файл:  ubi_2020_19_11.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Shapovalov, H. (Національний університет "Запорізька політехніка" (Запоріжжя, Україна)); Шаповал Г. І.; Бєлов О. Ф.