Українська біографістика | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Українська біографістика = Biographistica Ukrainica | ub.nbuv.gov.ua
...
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Менжулін, В. І.
Біографія філософа після "смерті автора": випадок Фуко [Текст] / В. І. Менжулін // Українська біографістика. - 2010. - Вип. 6. - С.40-53
Шифр журнала: Ж69079/2010/6

Кл.слова (ненормированные):
Foucault, Barthes, biographistics, biography of philosopher, death of the author.
Аннотация: ^UThe author analyses some focal aspects of the personality and heritage of the outstanding French philosopher of the XXth century, Michel Foucault. Special attention is devoted to the threats to the biographical research from the «death of the author» thesis proposed by the Foucault’s conceptual supporter Roland Barthes. It is made evident that in fact the thesis of the «death of the author» does not eliminate biographical aspect from the history of philosophy, but rather warns a biographer against such widespread error as a reductive, one-sided interpretation of the object of the research. Foucault made numerous theoretical assertions and practical steps in order to exclude the possibility of the biographical look at him. However, the interest to his personality has not been fading for decades. In this aspect his path is one of the striking examples of the fundamental paradox, which is immanent to the biographies of many true philosophers: they try to transcend the limits of their own subjectivity as much as they can, and because of that they obtain a rare privilege — the interest to their own subjectivity from the others.
Файл:  ubi_2010_6_3.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Менжулин В. И.
2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Яценко, О. М.
Використання формалізованих методів при укладанні текстів для веб-сайта "Український національний біографічний архів" [Текст] / О. М. Яценко // Українська біографістика. - 2012. - Вип. 9. - С.215-230
Шифр журнала: Ж69079/2012/9

Кл.слова (ненормированные):
Український національний біографічний архів, веб-сайт, контент, формалізований метод.. Ukrainian National Biographic Archive, website, content, formalized method.. Украинский национальный биографический архив, веб-сайт, контент, формализованный метод.
Аннотация: Порушено проблему якісного наповнення контента веб-сайта «Український національний біографічний архів», над формуванням якого працюють фахівці Інституту біографічних досліджень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Наведено вимоги до текстів веб-сайтів, на конкретних прикладах розглянуто варіант використання формалізованих методів при укладанні рубрик УНБА.^UProblem of high-quality filling of “Ukrainian National Biographic Archive” website content is touched, over formation of which specialists of the Institute of Biographical Researches of the Vernadsky National Library of Ukraine are working. Requirements to the texts of websites are given and a variant of formalized methods application, when composing UNBA headings, is regarded.^RРассмотрена проблема качественного наполнения контента веб-сайта «Украинский национальный биографический архив», над созданием которого работают специалисты Института биографических исследований Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского. Представлены требования к текстам веб-сайтов, а также на конкретных примерах рассмотрен вариант использования формализованных методов при формировании рубрик УНБА.
Файл:  ubi_2012_9_11.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Яценко О. Н.
3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Москалець, О. В.
Щоденники Бориса Гмирі — дзеркало епохи. Гмиря, Б. Р. Дневники. Щоденники. 1936–1969 [Текст] / Б. Р. Гмиря ; [укл. і авт. супровідних текстів Г. В. Принц ; худож.-оформ. О. М. Артеменко]. – Х. : Фоліо, 2010. – 880 с. : іл. [Текст] / О. В. Москалець // Українська біографістика. - 2012. - Вип. 9. - . – Х. : Фоліо, 2010. – 880 с. : іл.
Шифр журнала: Ж69079/2012/9

Файл:  ubi_2012_9_22.pdf - 0 4.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Голубович, І. В.
Взаємодоповнюваність розгляду індивідуально-особистісного та об‘єктивно-надіндивідуального вимірів соціокультурного бутя. Актуальность вечных проблем : (К 50-летию кафедры философии КГТУ–КАИ) ; автор-составитель проф. Н. М. Солодухо. – Казань : Изд-во Казан. гос. техн. ун-та, 2010. – 186 с. [Текст] / І. В. Голубович // Українська біографістика. - 2012. - Вип. 9
Шифр журнала: Ж69079/2012/9

Файл:  ubi_2012_9_24.pdf - 0 5.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Новальська, Т. В.
Ресурси біографічної інформації: складова національної культурної спадщини і сучасних соціальних комунікацій Попик В. І. Ресурси довідкової біографічної інформації : історичний досвід формування, сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку [Текст] / Володимир Попик ; відп. ред. Л. А. Дубровіна ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – К., 2013. – 520 с. [Текст] / Т. В. Новальська // Українська біографістика. - 2014. - Вип. 11. - / Володимир Попик ; відп. ред. Л. А. Дубровіна ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – К., 2013. – 520 с.
Шифр журнала: Ж69079/2014/11

Файл:  ubi_2014_11_30.pdf - 0 6.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Іваніцька, С. Г.
Повернення інтелектуальної спадщини П. Я. Стебницького до колективної свідомості та історичної пам‘яті української спільноти. Степченко О. П. Архівна спадщина П. Я. Стебницького у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Каталог [Текст] / Ольга Степченко; Інститут рукопису; Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. – К., 2014. – 464 c. : іл. [Текст] / С. Г. Іваніцька // Українська біографістика. - 2015. - Вип. 12. - С.449-453
Шифр журнала: Ж69079/2015/12

Файл:  ubi_2015_12_28.pdf - 0 7.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Воскобойнікова-Гузєва, О. В.
Небачені світи дитячого письменника. Марченко, Н. П. Володимир Рутківський: тексти долі [Текст] : біогр. нарис / Наталя Марченко ; Нац. акад. наук України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2014. – 414, [17] с. : фот. [Текст] / О. В. Воскобойнікова-Гузєва // Українська біографістика. - 2015. - Вип. 12. - С.454-458
Шифр журнала: Ж69079/2015/12

Файл:  ubi_2015_12_29.pdf - 0 8.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Вовк, О. І. (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна (м. Харків)).
Психологічні сюжети у структурі вітчизняних історико-біографічних наративів (на прикладі життєпису Василя Каразіна) [Текст] / О. І. Вовк // Українська біографістика. - 2016. - Вип. 13. - С.125-142
Шифр журнала: Ж69079/2016/13

Кл.слова (ненормированные):
біографістика, психобіографія, історіографія, В. Н. Каразін.. biography studies, psychobiography, historiography, V. N. Karazin.. биографистика, психобиография, историография, В. Н. Каразин.
Аннотация: У статті досліджено еволюцію підходів до висвітлення внутрішнього світу героя біографічного твору у вітчизняній традиції в контексті розвитку біографічного жанру від найдавніших часів і до наших днів. На прикладі історії вивчення життя та діяльності визначного українського вченого та громадського діяча В. Н. Каразіна (1773–1842) охарактеризовано трансформації, яких зазнавали психологічні сюжети.^UThe article deals with the evolution of approaches to the coverage of the inner world of the biographical work’s hero of our country. Ways of development of biographical genre from ancient times to the present day were described. Transformations of psychological themes were characterized on the example of studying the biography of the famous Ukraini an scientist and public figure Vasyl’ Karazin (1773–1842).^RВ статье исследована эволюция подходов к освещению внутреннего мира героя биографического произведения в отечественной традиции в контексте развития биографического жанра от древнейших времен и до наших дней. На примере истории изучения жизни и деятельности выдающегося украинского ученого и общественного деятеля В. Н. Каразина (1773–1842) охарактеризованы трансформации психологических сюжетов.
Файл:  ubi_2016_13_13.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Вовк О. И.
9.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Любовець, Н. І. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Київ).
Мемуарій Української революції (1917 – 1921 рр.): автори та жанри [Текст] / Н. І. Любовець // Українська біографістика. - 2017. - Вип. 15. - С.260-286
Шифр журнала: Ж69079/2017/15

Кл.слова (ненормированные):
мемуари, жанри, Українська революція (1917–1921 рр.), національно орієнтовані сили, більшовицькі сили, білий рух.. memoirs, genres, Ukrainian revolution (1917–1921), nationally oriented forces, bolshevik forces, white movement.. мемуары, жанры, Украинская революция (1917–1921 гг.), национально ориентированные силы, большевистские силы, белое движение
Аннотация: Розглянуто мемуари про Українську революцію (1917–1921 рр.). Проаналізовано авторський склад мемуарів основних політичних сил: національно орієнтованих, більшовицьких та білого руху. Виділено основні жанри. Вказано на необхідність комплексного дослідження мемуарних джерел як найбільш традиційного та масового засобу накопичення, збереження і передачі історичної та національної пам’яті.^UThe memoirs on the Ukrainian Revolution (1917–1921) are considered. The author’s composition of memoirs of the main political forces such as nationally oriented and bolshevik forces, white movement is analyzed. The article highlights the main genres. The necessity of a comprehensive study of memoirs sources as the most traditional and massive means of accumulation, preservation and transfer of historical and national memory is indicated.^RРассмотрены мемуары периода Украинской революции (1917–1921 гг.). Проанализирован авторский состав мемуаров основных политических сил: национально ориентированных, большевистских и белого движения. Выделены основные жанры. Указано на необходимость комплексного исследования мемуарных источников как наиболее традиционного и массового средства накопления, хранения и передачи исторической и национальной памяти.
Файл:  ubi_2017_15_18.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Любовец Н. И.
10.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Левичев, І. В. (Інститут біографічних досліджень НБУВ, Київ).
О. І. Спасокукоцький — автор спогадів про В. І. Вернадського: історико-біографічний дискурс [Текст] / І. В. Левичев // Українська біографістика. - 2019. - Вип. 17. - С.238–245
Шифр журнала: Ж69079/2019/17

Кл.слова (ненормированные):
біографіка, мемуаристика, О. І. Спасокукоцький, В. І. Вернадський, особовий фонд О. І. Спасокукоцького в Інституті рукопису НБУВ.. biographical studies, memoiristics, O. I. Spasokukotsky, V. I. Vernadsky, O. I. Spasokukotsky’s personal fund at the Institute of Manuscript of VNLU.. биографика, мемуаристика, А. И. Спасокукоцкий, В. И. Вернадский, личный фонд А. И. Спасокукоцкого в Институте рукописи НБУВ.
Аннотация: У статті вперше подана розгорнута біографічна характеристика та біохроніка основних подій у житті та науковій діяльності видатного українського вченого-геолога О. І. Спасокукоцького, автора спогадів про В. І. Вернадського, що зберігаються в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Біографія О. І. Спасокукоцького складена в результаті вивчення матеріалів і документальних джерел особового фонду вченого (Ф. 265 Інституту рукопису НБУВ), який налічує 468 одиниць зберігання та містить матеріали біографічного характеру, документи, пов’язані з його науковою діяльністю, особисте листування, а також літературні твори. Більшість документів і матеріалів фонду досі не опубліковані та становлять значний науковий інтерес. Особливе значення набувають публікація та аналіз особистих спогадів О. І. Спасокукоцького про наукову діяльність та особистість великого вченого В. І. Вернадського, частина з яких вперше вводиться автором в науковий обіг.^UThe article for the first time presents expanded biographical characteristics and bichronics of main events in the life and scientific work of the outstanding Ukrainian scientist-geologist O. I. Spasokukotsky, the author of the memoirs about V. I. Vernadsky, which are deposited at the Institute of Manuscript of Vernadsky National Library of Ukraine. The biography of O. I. Spasokukotsky is compiled as a result of the study of materials and documentary sources of the personal fund of the scientist (F. 265, Institute of Manuscript, VNLU), which has 468 units and contains materials of a biographical nature, documents related to his scientific activity, personal correspondence, as well as literary works. Most of the documents and materials of the fund have not been published yet and are of considerable scientific interest. The publication and analysis of personal memoirs of O. I. Spasokukotsky about the scientific activity and personality of the great scientist V. I. Vernadsky, some of which are introduced by the author to science for the first time, are of particular importance.^RВ статье впервые дана развернутая биографическая характеристика и био хроника основных событий в жизни и научной деятельности выдающегося украинского ученого-геолога А. И. Спасокукоцкого, автора воспоминаний о В. И. Вернадском, хранящихся в Институте рукописи Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского. Биография А. И. Спасокукоцкого составлена в результате изучения материалов и документальных источников личного фонда ученого (Ф. 265 Института рукописи НБУВ), насчитывающего 468 единиц хранения и содержащего материалы биографического характера, документы, связанные с его научной деятельностью, личную переписку, а также литературные произведения. Большинство документов и материалов фонда до сих пор не опубликованы и представляют значительный научный интерес. Особое значение приобретают публикация и анализ личных воспоминаний А. И. Спасокукоцкого о научной деятельности и личности великого ученого В. И. Вернадского, часть которых впервые вводится автором в научный оборот.
Файл:  ubi_2019_17_15.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Левичев И. В.
11.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Іваницька, С. Г. (Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій, Запоріжжя).
Ренесанс автобіографії як історичного джерела: від свідоцтва "великих людей" до маловідомих текстів [Текст] / С. Г. Іваницька // Українська біографістика. - 2019. - Вип. 17. - С.261–265
Шифр журнала: Ж69079/2019/17

Файл:  ubi_2019_17_17.pdf - 0 12.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.


До уваги авторів [Текст] // Українська біографістика. - 2019. - Вип. 17. - С.339-343
Шифр журнала: Ж69079/2019/17

Файл:  ubi_2019_17_24.pdf - 0 13.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Іваницька, С. Г. (Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій (Запоріжжя, Україна)).
Поколіннєва пам'ять як біографічний концепт: Марко Кропивницький у публіцистичних текстах Сергія Єфремова [Текст] / С. Г. Іваницька // Українська біографістика. - 2020. - Вип. 19. - С.70-85
Шифр журнала: Ж69079/2020/19

Кл.слова (ненормированные):
Сергій Єфремов, Марко Кропивницький, поколіннєва пам'ять, біографічна комунікація, публіцистика.. Serhiy Yefremov, Marko Kropyvnytsky, generational memory, bibiographical communication, journalism.
Аннотация: Мета автора: розглянути в методологічному та конкретно-історичному аспектах питання, що таке "поколіннєва пам'ять" та яку роль вона відіграє в біографічній комунікації. На матеріалах публіцистичних текстів Сергія Єфремова проаналізовано процес конструювання меморіального образу актора й драматурга Марка Кропивницького, 180 років із дня народження якого виповнюється в 2020 р. З'ясовано, як сприймало покоління 1890-х рр. історії життєвого успіху "людей 1860-х рр." та як це сприяло зв'язку поколінь.^UThe author seeks to consider the question of what is "generational memory" and what role it plays in biographical communication in methodological and specific historical aspects. The process of constructing a memorial image of actor and playwright Mark Kropyvnytsky (1840–1910) analysed on the materials of journalistic texts of Serhiy Yefremov (1876–1939). It is revealed how the generation of the 1890s perceived success stories of "people of the 1860's" and how it has fostered communication between the generations. In a comparative vein, relevant plots from Yefremov's "History of Ukrainian Writing", diaries, and monographs are covered. It is concluded that for the publicist in the Kropyvnytsky's life trajectory the most interesting was a story of the professional success of the artist. From the materials of the study of Yefremov's journalism it becomes clear that the concept of "generation" becomes necessary, first of all, in the era of change as a means of understanding the transformation processes and extraordinary events. The author of the study is guided by the opinion of sociologist Karl Mannheim, who believed that the function of memory of generations is a "new contact" with the social and cultural heritage of social order, which "helps us to appreciate our heritage, teaches us to refuse that's no longer necessary and achieved something that not to be achieved yet". Generational memory consists of recording and reflecting on the "significant" events that the generational group itself has experienced. Indirect experiences also form the generations and preserve their integrity.
Файл:  ubi_2020_19_7.pdf - 0 14.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Лабур, О. В. (Національний технічний університет України "КПІ імені Ігоря Сікорського" (м. Київ, Україна)).
"Вуаль радянського фемінізму": жіночі наративи про перші радянські гендерні практики [Текст] / О. В. Лабур // Українська біографістика. - 2020. - Вип. 20. - С.39-54
Шифр журнала: Ж69079/2020/20

Кл.слова (ненормированные):
жіночий наратив, емансипаційна практика, більшовицькі гендерні експерименти 1920-х років, індивідуальна/колективна біографія, патерналізм гендерних відносин, сестринство.. women’s narrative, emancipation practice, Bolshevik gender experiments of the 1920s, individual/collective biography, paternalism of gender relations, sisterhood.
Аннотация: Статтю присвячено вивченню історико-біографічного конструкту жіночих наративів. У центрі уваги - життєписи жінок, які "пройшли" радянські гендерні експерименти 1920-х років. Використання теорії гендеру та біографічного дискурсу дало змогу виявити в розповідях жінок різні гендерні значення: від владного патерналізму в гендерних відносинах до проявів феміністично маркованого сестринства. Доведено, що попри інформаційну "вуаль" влади, результативним моментом власного життя жінки визначили індивідуальні та колективні емансипаційні практики, саморозвиток та усвідомлення себе й інших у різноманітних життєвих ситуаціях.^UModern Ukrainian women’s history researchers respond to frequent practicesof underrating women’s memories, biographies with uniqueness of each woman’s empirical reflection, experience of living and becoming one’s own person. For themselves, for broader audiences, and for the scholarly community, they shedlight on women’s narratives about World Wars One and Two, collectivization, etc. Narratives, biographies of women, who went through Soviet gender experiments of the 1920s are still a separate, "hidden", and poorly studied research subject.The methodological basis was the crossing of gender theory and the biographical discourse. They accurately separate and layer memoirs as "contemporary stories" and memoirs as "autobiographies" in women’s stories. As a result, weobtain a new restored vision and evaluation by women of their biographies, working out women’s counter-positions or associations. Such gender and biography construct has forced to the surface the emancipation context of women’s narratives that was hidden behind the informational "veil" of the authorities’ official reports.We understood that the women in their memoirs could not step outside of thelimits of the Soviet generalizing gender theory. For this reason, our objective wasto see the authors’ complicated combination of different gender meanings. Similar processes were identified in the combination of official political truisms with thegender social dialects. These women’s narratives uncovered the new collectiveway of thinking – what means being a Soviet woman who went through gender experiments of the 1920s and the next dramatic steps of Stalin’s era.
Файл:  ubi_2020_20_6.pdf - 0 15.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.


До уваги авторів [Текст] // Українська біографістика. - 2020. - Вип. 20. - С.371
Шифр журнала: Ж69079/2020/20

Файл:  ubi_2020_20_27.pdf - 0 16.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Любовець, Надія Іванівна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (Київ, Україна)).
Істпартівський дискурс в українському мемуарному наративі 20–30-х років ХХ ст. [Текст] / Н. І. Любовець // Українська біографістика. - 2021. - Вип. 21. - С.210-230
Шифр журнала: Ж69079/2021/21

Кл.слова (ненормированные):
дискурс, істпартівський дискурс (дискурс історії партії), Істпарт, мемуари, мемуарний наратив, журнал «Літопис революції».. discourse, discourse of Istpart (Party history discourse), Istpart, memoirs, memoir narrative, magazine “Chronicle of the Revolution”.
Аннотация: Метою роботи є з’ясування особливостей істпартівського дискурсу вітчизняного мемуарного наративу в 20–30-х рр. ХХ ст., його характерних рис у контексті тематики, інтенцій адресантів, авторського складу, а також ролі мемуарного наративу у формуванні радянських постулатів історії та ідеології. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні дискурс-аналізу (метод дослідження змісту), загальнонаукових методів систематизації та класифікації, принципах історизму, об’єктивності. Наукова новизна статті полягає в розгляді істпартівського дискурсу в мемуарному наративі 20–30-х рр. ХХ ст. як стійкої системи уявлень про події/явища, відображені в різних текстах, закріплені в свідомості та мові людей, пов’язані з певними ідеологічними конструкціями, стійкими виразами, риторичними формулами та набором аргументів, які цілеспрямовано і системно формувалися радянською владою як один із ключових факторів розвитку радянської історичної науки та державної ідеології на противагу національній. Висновки. Істпартівський дискурс у мемуарному наративі досліджено на основі аналізу журналу «Літопис революції» як важливого комунікаційного ресурсу та механізму впливу радянської влади на суспільство. Мемуарні тексти створювалися в чітко окресленому колі проблематики, акцентів і відповідно до ідеологічних канонів. Це призводило до відображення авторами мемуарів спотвореної реальності, учасниками якої вони були, і мало вигляд штучно сформованого конструкту, «підігнаного» під радянський канон. Водночас наратив характеризувався майже повною «відсутністю» особи мемуариста як основного маркера жанру, «розчинністю» його «Я» в колективному, що ускладнює процес розуміння причин політичних та моральних виборів авторів спогадів. Однак мемуарний наратив, створений за канонами радянського дискурсу, є невід’ємною частиною вітчизняного гуманітарного знання, що розкриває соціально-політичні аспекти формування радянської держави, яка використовувала спогади як механізм трансляції та утвердження власних смислів/канонів в історичній науці та суспільстві для конструювання «нової радянської людини», життя якої цілковито повинно було підпорядковуватися завданням держави та партії.^UThe aim of the work is to clarify the features of discourse of Istpart (Party history) in the domestic memoir narrative in the 20-30s of the twentieth century, its characteristics in the context of the subject, the intentions of the addressees, the authors, and the role of the memoir narrative in the formation of Soviet postulates of history and ideology. The research methodology is based on the application of discourse analysis (content research method), general scientific methods of systematization and classification, principles of historicism, objectivity. The scientific novelty of the article is the consideration of discourse of Istpart (Party history) in the memoir narrative of the 1920s and 1930s as a stable system of ideas about events/phenomena presented in various texts, fixed in the consciousness and language of people, associated with certain ideological constructions, stable expressions and rhetoric, a set of arguments that were purposefully and systematically formed by the Soviet government as one of the key factors in the development of Soviet historical science and state ideology as opposed to the national one. Conclusions. Discourse of Istpart (Party history) in the memoir narrative is studied on the basis of the analysis of the journal “Chronicles of the Revolution” as an important communication resource and mechanism of influence of the Soviet government on society. Memoirs texts were created in a clearly defined circle of issues, accents and in accordance with ideological canons. This led the authors to display in their memoirs a distorted reality in which they were participants and looked like an artificially formed construct, “adapted” to the Soviet canon. At the same time, the narrative was characterized by the almost complete “absence” of the memoirist’s face as the main marker of the genre, the “solubility” of his “I” in the collective, which complicates the process of understanding the reasons for political and moral choices. However, the memoir narrative, created according to the canons of soviet discourse, is an integral part of domestic humanitarian knowledge, reveals the socio-political aspects of the formation of the Soviet state, which used memories as a mechanism for translating and affirming its own meanings/canons in historical science and society to construct a “new Soviet man” whose life had to be completely subordinated to the tasks of the state and the Party.
Файл:  ubi_2021_21_16.pdf - 0 17.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.


До уваги авторів [Текст] // Українська біографістика. - 2021. - Вип. 21. - С.371
Шифр журнала: Ж69079/2021/21

Файл:  ubi_2021_21_27.pdf - 0 18.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Любовець, Надія Іванівна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Мемуарний наратив часопису "Україна": автори / герої та форми репрезентацій [Текст] / Н. І. Любовець // Українська біографістика. - 2021. - Вип. 22. - С.85-106
Шифр журнала: Ж69079/2021/22

Кл.слова (ненормированные):
часопис "Україна", мемуари, автори / герої, академічнийта суспільний дискурс, комунікація.. magazine “Ukraine”, memoirs, memoir narrative, author / heroes, academic and public discourse, communication.
Аннотация: Мета статті — вивчення мемуарного наративу часопису "Україна" у вуанівському вимірі, його характерних особливостей у джерелознавчому та комунікативному контексті, різних форм репрезентацій, кола героїв / авторів, його ролі в формуванні національного історичного дискурсу, української ідентичності та тогочасних ідеологічних засад. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів систематизації та класифікації, принципах історизму, об’єктивності та дискурс-аналізу (метод дослідження змісту). Наукова новизна статті полягає в дослідженні мемуарних текстів часопису "Україна" як важливого історико-біографічного джерела української історіографії та інструмента комунікації в науковому та суспільному середовищі задля утвердження національної ідентичності та визначення ідеологічних орієнтирів у складних умовах наступу радянської влади. Висновки. Мемуарний наратив часопису "Україна" розглянуто як культурно-історичний феномен, важливий джерелознавчий сегмент української історіографії, ґрунтовне історико-біографічне джерело, комунікативний ресурс академічної спільноти та соціуму, механізм трансляції/впливу української науки на суспільство задля формування національно орієнтованих смислів та створення кола власних героїв. Зазначено, що мемуари, надруковані на сторінках "України", стали не віддільною частиною національного історичного дискурсу, що дало змогу актуалізувати в суспільстві історичну роль провідних діячів у боротьбі за національні права українців, показати тяглість національної історії та історичної науки з метою консолідації українського суспільства та формування національної / соціокультурної ідентичності.^UThe aim of the work is to consider the memoir narrative of the journal “Ukraine” in the AUAS (All-Ukrainian Academy of Sciences) dimension, its characteristic features in the source study and communicative context, various forms of representation, the circle of heroes / authors, its role in the formation of nationalhistory and ideology/identity. The research methodology is based on the use of general scientific methods of systematization and classification, the principles of historicism, objectivity and discourse analysis (the method of researching content). The scientific novelty of the article lies in the consideration of the memoirnarrative of the journal “Ukraine” as a solid and authoritative historical and biographical source of Ukrainian historiography and an instrument of communication in the scientific and social environment for the establishment of national ideology / identity in the difficult conditions of the onset of Soviet power. Conclusions. The memoir narrative of the magazine “Ukraine” is considered as animportant source study segment of Ukrainian historiography, a fundamental historical and biographical source, a communicative resource of the academic community and society, a mechanism for broadcasting / influencing Ukrainian scienceon society to form nationally oriented meanings and create a circle of its heroes.It is noted that the memoirs published on the pages of “Ukraine” became an integral part of the national historical discourse, which allowed to actualize in society the role of individual figures / heroes on the example of memoirs of M. Drahomanov and M. Kostomarov in the struggle for national rights of Ukrainians.history and historical science in order to consolidate Ukrainian society and forma national / socio-cultural identity.
Файл:  ubi_2021_22_8.pdf - 0 19.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Александрова, Галина Андріївна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Автор і герой біографічного роману: аспекти комунікації (на матеріалі роману Cтепана Процюка "Маски опадають повільно") [Текст] / Г. А. Александрова // Українська біографістика. - 2021. - Вип. 22. - С.151-165
Шифр журнала: Ж69079/2021/22

Кл.слова (ненормированные):
Степан Процюк, Володимир Винниченко, психографія, біографія, роман, автор, герой, комунікація.. Stepan Protsyuk, Volodymyr Vynnychenko, psychography, biography, novel, author, hero, communication.
Аннотация: Мета дослідження — проаналізувати причини звернення С. Процюка до жанру психографії, до створення художніх образів певних письменників, зокрема — до особистості Володимира Винниченка, біографію якого він написав крізь призму психоаналізу. У статті послуговуємося загально-науковими методами аналізу і синтезу на підставі принципів історизму та об’єктивності. Також застосовано біографічний, порівняльний та психоаналітичний методи. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше за матеріалами численних інтерв’ю С. Процюка та його роману "Маски опадають повільно" показано зв’язок автора і героя твору, аспекти їхньої комунікації, відтворюється досягнення митцем бажаної єдності зі своїм героєм та її художньо-образ невираження через біографію персонажа.^UThe aim of the study – to analyze the reasons for S. Protsyuk ‘s appeal to the genre of psychography, to the creation of artistic images of certain writers, in particular – to the personality of Volodymyr Vynnychenko, whose biography he created through the prism of psychoanalysis. In the article we use general scientific methods of analysis and synthesis based on the principles of historicism and objectivity. Also biographical, comparative and psychoanalytic methods are applied. Scientific novelty work is that for the first time numerous interviews with S. Protsyuk and his novel “Masks are slowly falling off” show the connection between the author and the protagonist, aspects of their communication, the artist’s achievement of the desired unity with his hero and its artistic expression through the character’s biography.
Файл:  ubi_2021_22_12.pdf - 0 20.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.


До уваги авторів [Текст] // Українська біографістика. - 2021. - Вип. 22. - С.307
Шифр журнала: Ж69079/2021/22

Файл:  ubi_2021_22_23.pdf - 0
...