Українська біографістика | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Українська біографістика = Biographistica Ukrainica | ub.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Zambrzycka, M. (Uniwersytet Warszawski (Warszawa, Polska)).
Autobiografia w świecie cyfrowym. Projekt autobiograficzny Ja, Nina Janiny Sokołowej [Text] / M. Zambrzycka // Українська біографістика. - 2020. - Вип. 20. - С.135-148
Шифр журнала: Ж69079/2020/20

Кл.слова (ненормированные):
narracja autobiograficzna, rzeczywistość wirtualna, autor, symulakry, tekst.. autobiographical narrative, virtual reality, author, simulacra, text.. автобіографічний наратив, віртуальна реальність, автор, симулякри, текст.
Аннотация: Artykuł dotyczy multimedialnego, autobiograficznego projektu Ja, Nina ("Я, Ніна") którego inicjatorką jest ukraińska dziennikarka Janina Sokołowa. Projekt składa się z trzech części: książki, filmu i teledysku. Artykuł dotyczy przede wszystkim książki Ja, Nina, napisanej we współautorstwie z Olhą Kuprian. Zasadniczym tematem tekstu jest analiza narracji autobiograficznej, która z tradycyjnej formy "zamkniętego" tekstu drukowanego przechodzi w powielany wmediach komunikat (wywiady z dziennikarką, wpisy na Facebook), a także kwestia niejednoznaczność relacji między tożsamością autora i bohatera w autobiografii z pogranicza świata literatury i mediów.^UThe article concerns the multimedial, autobiographical project named Ja, Nina ("Я, Ніна") which was initiated by Ukrainian journalist, actress and blogger Janina Sokolova. The project was launched in 2019 and it consists of three parts: a book, a movie and a music video. The article concerns mainly the book Ja, Nina, written in co-authorship with Olha Kuprian, and the main topicis the analysis of the autobiographical narrative, which transforms from the traditional form of a "closed" printed text into an open (endless) message reproduced in the media (interviews with a journalist, Facebook entries, comments). An important aspect of the article is also the issue of the ambiguous relationship between the identity of the author and the hero in an autobiography from the borderland of literature and the world of media. In the traditional sense, autobiography is the author’s story about his life, in the case of mass media, that creates virtual reality, the important question is – who is the story about – the author/narrator, or his media image. Janina Sokołowa claims that the aim of the project she has started is to change the attitude of cancer patients towards themselves and to make the public aware of the situation of people suffering from cancer. Her project is the refore a socially engaged activity. Janina Sokołowa’s project is also an interesting object for research on new forms of autobiography that are commonly used in popular culture, both in social media and in more traditional media – such as television. The popularity of autobiographical writing is evident if we will look at the shelves of book-stores – full of autobiographical stories from celebrities. The popularity of autobiography is also evident in new phenomena such as sharing on the Internet (on social media and blogs), posts where unknown people talk about themselves, their lives, thoughts and daily activities. These new forms of autobiographical writing are a very interesting subject of research in the field of literary studies, cultural anthropology, psychology and sociology.^RСтаття присвячена мультимедійному автобіографічному проекту "Я, Ніна" української журналістки, актриси та блогерки Яніни Соколової, зокрема однойменній книжці, написаній Яніною Соколовою у співавторствіз Ольгою Купріян. Проект, який було започатковано у 2019 році, складається з трьох частин: книжки, фільму та музичного кліпу. Основною темою статті є аналіз автобіографічного наративу, який з традиційної форми "закритого", друкованого тексту книжки переростає у відкрите (а тому нескінченне) повідомлення, що відтворюється та доповнюється новим змістом у ЗМІ (інтерв’ю з журналісткою, пости у Facebook). Важливим аспектом статті є також питання неоднозначного взаємозв’язку між особистістю авторки та головної героїні в автобіографічному проекті, котрий належить до літератури й разом з тим функціонує в просторі сучасних медіа. У традиційному розумінні автобіографія - це історія автора про його життя, натомість у ситуації функціонування автобіографії в медіа-просторі, основною особливістю якого є створення віртуальної реальності, постає важливе питання: кого стосується описана історія - автора/оповідача чи його медіа-образу? Яніна Соколова стверджує, що мета започаткованого нею проекту - змінити ставлення хворих на рак до себе та поінформувати громадськістьпро їх становище. Тому її проект - це соціально значуща діяльність. Він також є цікавим об’єктом для дослідження нових форм автобіографії, якими зазвичай послуговується масова культура - як у соціальних мережах, так і в більш традиційних медійних засобах (телебачення). Популярність автобіографії очевидна: полиці книжкових магазинів наповнені автобіографічними історіями знаменитостей. Вона також виявляється в нових явищах,таких як обмін думками в Інтернеті (у соціальних мережах та блогах), публікаціях, де невідомі люди говорять про себе, своє життя, повсякденну діяльність. Ці нові форми автобіографічного письма є дуже цікавим предметом досліджень у галузі літературознавства, культурної антропології, психології та соціології.
Файл:  ubi_2020_20_12.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Марта Замбжицька