Українська біографістика | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського Українська біографістика = Biographistica Ukrainica | ub.nbuv.gov.ua
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Документи [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2008. - Вип. 4. - С.310-339
Шифр журнала: Ж69079/2008/4

Файл:  ubi_2008_4_245.pdf - 0 2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
З останнього життєпису Віктора Платоновича Петрова (Домонтовича): "Він був людиною покликання, а не визнання" [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2008. - Вип. 4. - С.340-365
Шифр журнала: Ж69079/2008/4

Файл:  ubi_2008_4_246.pdf - 0 3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Вязьмітіна М. І. [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2008. - Вип. 4. - С.475-477
Шифр журнала: Ж69079/2008/4

Файл:  ubi_2008_4_46.pdf - 0 4.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Коцюбинська Н. А. [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2008. - Вип. 4. - С.480-481
Шифр журнала: Ж69079/2008/4

Файл:  ubi_2008_4_49.pdf - 0 5.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Кульженко П. А. [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2008. - Вип. 4. - С.484-486
Шифр журнала: Ж69079/2008/4

Файл:  ubi_2008_4_51.pdf - 0 6.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Родина О. П. Новицького, М. Вязьмітіна — київські друзі М. Волошина [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2009. - Вип. 5. - С.176-185
Шифр журнала: Ж69079/2009/5

Файл:  ubi_2009_5_11.pdf - 0 7.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М.
Іван Гаврилович Шовкопляс — людина покликання [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2016. - Вип. 13. - С.81-92
Шифр журнала: Ж69079/2016/13

Файл:  ubi_2016_13_8.pdf - 0 8.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, В. М. (Інститут археології НАН України (Київ, Україна)).
Християнський світогляд Віктора Петрова (Домонтовича) [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2019. - Вип. 18. - С.116–135
Шифр журнала: Ж69079/2019/18

Кл.слова (ненормированные):
Віктор Платонович Петров (В. Домонтович), християнство, родина, педагогіка, історіософія, наука, художня література.. Viktor Platonovych Petrov (V. Domontovych), Christianity, family, pedagogy, historiosophy, science, fiction writing. Виктор Платонович Петров (В. Домонтович), христианство, семья, педагогика, историософия, наука, художественная литература.
Аннотация: Розглядається світогляд видатного українського вченого, письменника ХХ ст. В. П. Петрова (1894–1969), вплив на його формування родини, освіти, покликання до науки, рис вдачі. Його внеском у розвиток світової думки було створення на християнських засадах історіософічної теорії історії як буття людства, яка довела можливість єдності науки і віри. За умов СРСР методологією його наукових досліджень залишалася історіософія та християнський світогляд, які були поміж рядками. Це було особливістю умов радянської дійсності і його творчого почерку науковця і письменника. Він був людиною пам’яті та часу, що пов’язано з його християнським світоглядом.^UThis article is dedicated to Dr. Viktor Platonovych Petrov (V. Domontovych) (1894-1969) worldview. He was a prominent Ukrainian thinker, scientist, science organizer, teacher, doctor of philology, professor, and writer in the twentieth century. This is the first study of Dr. Petrov worldview. This topic is also important in the context of the philosophical problem of unity between faith and reason, as well as faith and science. The research is based on the analysis of specific reliablefacts of V. Petrov’s biography: his family background, education, pedagogical work, scientific and fiction writing. The formation of Viktor Petrov Christian worldview was influenced by his family, classical education, vocation to science, and traits of his character. Professor Petrov considered himself mostly as a scientist – Viktor Platonovych Petrov. Only part of his scientist personality was fictionwriter – V. Domontovych. That was a reason why in all his fiction writing he added historiosophic thoughts and topics of his historic research. That was his original style. In his fight against modern materialism, Dr. Petrov created Christian based historiosophy theory of history as mankind existence. He called it historiosophy of history. It became methodology for his research of history. It is developed for European civilization periodization and differs from other existing theories, in particular, from Marxist theory of formations, and the Soviet periodizationof history associated with historical and dialectical materialism. Dr.Petrov historiosophy of history became his contribution to the Word thought. It proves the possibility of unity between science and faith in God. Dr. Petrov historiosophy reflects his worldview that defined his personality. During his life in USSR he kept his historiosophy methodology in scientific research, as well as Christian worldview. This was hidden between lines because of specifics of Soviet reality and his creative style in scientific and fictional writing. He was a man ofmemory and time, because of his Christian worldview.^RВпервые исследуется мировоззрение выдающегося украинского ученого, писателя ХХ в. В.П. Петрова (1894–1969) на основе анализа его происхождения, воспитания, педагогической работы, научного и литературного творчества. На формирование его христианского мировоззрения повлияла семья, образование, призвание к науке, черты характера. Петров считал себя ученым, частью которого был писатель. Своим творчеством он доказал возможность единства веры и разума. Он внес в развитие мировой мысли вклад,создав на христианской основе оригинальную теорию истории жизни человечества, назвав ее историософской, чем доказал возможность единства науки и веры в Бога. В условиях СССР методологией его научных исследований, основной темой которых была история украинцев, оставалась историософия и христианское мировоззрение. Он был человеком памяти и времени, что было связано с его христианским мировоззрением.
Файл:  ubi_2019_18_10.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Корпусова В. Н.
9.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Корпусова, Валентина Миколаївна (Інституту археології НАН України, Україна, Київ).
Сторінки (авто)біографії Віктора Петрова (Домонтовича) під кутом зору авторського тексту про посполите бароко [Текст] / В. М. Корпусова // Українська біографістика. - 2023. - Вип. 24. - С.215-234
Шифр журнала: Ж69079/2023/24

Кл.слова (ненормированные):
Віктор Платонович Петров, В. Домонтович, бароко, посполите бароко, Болотяна Лукроза, інтелектуальна / наукова (авто)біографія, Гетьманщина.. Viktor Platonovych Petrov, V. Domontovych, Baroque, Pospolite Baroque, "Bolotyana Lukroza", intellectual / scientific (auto)biography, Hetmanate.
Аннотация: Мета розвідки — дослідити крізь призму (авто)біографії видатного українського мислителя, письменника, доктора філологічних наук, професора В. П. Петрова (Домонтовича) (1894–1969) наратив "посполите бароко", який він залучив у художній твір "Болотяна Лукроза" відповідно до авторського задуму; визначити вплив посполитого бароко на автора. Методологія дослідження ґрунтується на історіософській концепції В. П. Петрова (Домонтовича). Наукова новизна полягає в тлумаченні через призму (авто)біографії В. Петрова збереження традицій Гетьманщини у повсякденному житті селян Баришівки та інших сіл у 1921–1923 рр. як його науково-культурологічного відкриття, названого письменником "посполите бароко". Досліджено науковий текст про посполите бароко на перетині різних гуманітарних дисциплін. Доведено, що це явище є неодмінним складником бароко, що містить створену В. Петровим комбінацію матеріального, соціально-економічного виміру нижчих верств українського суспільства — посполитого козацтва, та культурно-мистецького виміру верхніх верств — козацької старшини і вищого духовенства. Показано вплив посполитого бароко на автора. Висновки. Наратив "посполите бароко" розглядається як культурологічний текст. Наукове відкриття В. П. Петровим посполитого бароко відображає особливості його особистості: аналітичний розум, наукову спостережливість, інтелект та системне мислення. Це явище поглиблює сучасні уявлення про зміст бароко. Живий приклад посполитого бароко, представлений селянами Баришівки в період із 1920 до 1923 р., позитивно вплинув на життя і творчість ученого, на його неймовірну працездатність та наукове прагнення синтезу. Вплив посполитого бароко стимулював В. П. Петрова (Домонтовича) до створення великого інтелектуального доробку, що, як і його біографію, досі недостатньо досліджено.^UThis study aims to explore the narrative of "Pospolite Baroque" through the prism of the (auto)biography of the prominent Ukrainian thinker, scholar, writer, Doctor of Philological Sciences, and professor V. P. Petrov (Domontovych) (1894-1969), which he incorporated into his literary work "Bolotyana Lukroza" according to his authorial style, and to determine the influence of Pospolite Baroque on the author. The methodological foundations of this research are based on V. P. Petrov’s (Domontovych’s) historiosophical concept. The scientific novelty of this work is in the interpretation, through the prism of V. Petrov’s (auto)biography, of the Hetmanate traditions preservation phenomenon in the routine life of the peasants of Baryshivka and other villages in 1921-1923 as his scientific and cultural discovery, which he called "Pospolite Baroque". This research explores the scientific text on Pospolite Baroque at the intersection of various humanities. The methodological basis of the study is rooted in V. Petrov’s his toriosophical concept. It has been demonstrated that Pospolite Baroque is an integral component of the baroque, encompassing V. Petrov’s combination of the material, socio-economic dimension of the lower strata of Ukrainian society – the common Cossacks – and the cultural-artistic dimension of the upper strata – the Cossack elite and higher clergy. The influence of Pospolite Baroque on the author is also shown. Conclusions. The narrative of "Pospolite Baroque" is considered a culturological text. V. P. Petrov’s scientific discovery of Pospolite Baroque reflects the characteristics of his personality, such as analytical thinking, scientific observance, intellect, and systematic thinking. Pospolite Baroque, as a part of the baroque, delves deeper into contemporary understandings of baroque content. The vivid example of Pospolite Baroque, represented by the peasants of Baryshivka from 1920 to 1923, had a positive impact on the life and creativity of the scholar, fueling his incredible productivity and his scientific aspiration for synthesis. The influence of Pospolite Baroque stimulated V. P. Petrov (Domontovych) to create a significant and unparalleled intellectual legacy, which remains insufficiently explored and discovered, just like his biography.
Файл:  ubi_2023_24_14.pdf - 0